Tänkvärt & en dagssammanfattning!

Olika människor tar olika händelser på olika sätt, det är ingenting konstigt med det. Ibland behöver man dock tänka igenom sina beslut en gång extra, även kanske vad man retar upp sig på och inte.

Ibland har man kanske kortare stubin än annars, är mer lättretlig eller brusar upp för onödiga saker. Då gäller det att man rannsakar sig själv och försöker att inte beskylla eller bli arg på någon annan. Ofta när man själv mår dåligt, hakar man upp sig på just det: Var JAG har ont, varför JAG är ledsen eller varför JAG är trött. Om man då istället fokuserar på någon annan, som man tycker om, så blir man lyckligare. Det gäller bara att vara omtänksam och ibland öpna ögonen för någon eller några andra. För då, blir man lycklig.

Det här är en blandning utav min egen teori och information som jag har läst i en artikel skriven utav en prykolog, om jag inte minns fel. Jag tyckte artikeln lät intressant trots att jag inte kännermig "olycklig" så kan jag hålla med om att ofta känner jag att jag mår bättre när jag kan hjälpa någon annan. Eller kanske pigga upp någon?
En liten vardagspressent, en liten pratstund eller kanske hjälpa till med någonting praktiskt.

Djupa ord eller inte, nu sitter jag på sängen med "blöthund-lukten" som sticker lite i näsan. Det gör ingenting alls, vi har haft en jätemysig dag, jag & Nira tillsammans med min barndomsvän Caroline. Vi tillbringade nämligen timmar på stranden idag, med sololja, jordgubbar, coca cola, saft, mackor, bad, sand mellan tårna, hundsim med mera, som hör sommar, sol och bad till.
Väl hemma satt Kim och nötte XboX 360 och Forza. Jag somnade en stund kanske med ett stänk utav solsting & sedan tog jag en dusch innan vi fick en liten liten stund tillsammans framför en film.

Imorgon bär det av till stranden igen, men denna gången hundlöst och istället tillsammans med några tjejkompisar. Det är jobbigt att ha semester ;)
Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0