Sommar, sommar, sommar!

Igår vart en helmysig dag som började med kaffe i skrubba!
Sedan bar det av till stallet med Ankan o Sabina för att gå med när de red en skrittur. Tesslan fick följa med mig och springa av sig under turen. När vi var tillbaka i stallet gick jag och Ankan ner till ängen för att köra lite grunder, det var ju trots allt andra gången hon satt på en häst. Tinky var pigg o busig och Ankan fick jobba. Sedan hoppade hon av och vi bytte, jag galopperade några varv åt varje håll för att sedan ge mig med att "hon fåt springa av sig lite". Sedan åkte vi till mig och käkade, efteråt så delade vi på oss. Ankan skulle in till stan och jag till Tyresö.
I Tyresö blev det ballerinakakor och trocadero med Malin, massa tjejsnack och tillslut en titt på bilen. Malin åkte vidare till haninge och jag till Marcus nya lägenhet, den åxo i Tyresö, vi rev lite tapeter (jag fick in bästa tekniken!) provade även en ångmaskin för första gången, yey!
På hemvägen släppte jag av honom i lyckeby och väntade sedan in Kim, för en efterlängtad film innan sängdags.

Idag tog jag upp träningen på ängen med Tinky igen och hon travade riktigt fint innan vi travade och skrittade av. ett steg närmre. Hon har fått tagit det lite lugnt nu i nya stallet men nu är det dags igen, tjockismagen som hon snabbt och säkert byggt upp skall reduceras ;)

Ska strax möta Ankan i Handen för att köpa lite jordgubbar och vin, sedan blir det konsert ikväll!

Imorgon är min sista lediga dag som troligen även den blir tillbringad i stallet, på kvällen blir det barnpassning och i helgen blir det jobb. Peppar peppar!

Kommentarer
Postat av: Ankan (2)

:D Plötsligt börjar jag förstå varför småtjejer börjar rida, vad har du dragit in mig i?? xD

2010-06-18 @ 00:36:44
URL: http://svedlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0