Stalldag varje dag.

Såhär i början är jag i stallet dagligen eftersom allting är nytt och våra hästar går tillsammans med två valacker, vilket de inte riktigt är vana vid. Den ena är dessutom väldigt hingstig av sig. Tog en liten promenad idag med Bique medan mammsen pysslade med Tinky inne i stallet. Vi gick ner till vattnet/stranden och tillbaka. Det gick bra, men hon är något tittig efter den ena Valacken, hmm.... Måtte han vara kastrerad ;D.

Åt en glass innan med trevligt sällskap och jobbade innan det. Blev faktiskt bjuden på lunch åxo, lyxigt!
Det har varit mycket på jobbet men det känns ändå som att det går bra. Idag fick jag dessutom lite back-up utav en leverantör vilket kändes behövligt. Rulljansen börjar dra igång...

Nu kikar jag på fotboll i väntan på Kim och pannkakor! Det gick ju inte så bra sist när jag gjorde ett tappert försök... Imorgon blir det jobb 8-18 och sedan är jag lite hästledig eftersom Lena och mamma tar hästarna, skönt! Helgen är inte helt planerad ännu men jobb och 30års firande är spikat!
På fredag är det hovslagare. Full fart med andra ord. Blir nog en vilodag imorgon.

När jag ´är i stallet får jag en hel del tid att tänka på annat än allt det här vardagliga, vilket känns skönt och viktigt att kunna koppla bort ibland. Tänk vilken lyckost jag är som har mina hästar, min bil, min motorcykel, min bästa mamma, mina gulliga vänner, fina släktingar, min Kim, Teysir, det fina boendet och listan kan bli ännu längre. Jag är kanske dålig på att alltid uppskatta det, men det gör jag verkligen. Jag är så nöjd med mitt liv och tack alla fina människor som förgyller min vardag och helgdag ;D <3 till er.

Ett särskillt hjärta vill jag ge; mamma, Kim, Annika, Monica, Lillan, pappsen, Tove, Malin, Linnea, Carro, Modde & Angelica. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Ankan (2)

Ligger här och läser ikapp din blogg, kopplade bort datorn halvt ett litet tag. Och så trillar man oväntat över detta!



Du har rätt, man missar ofta hur bra man egentligen har det.. Och framförallt så missar man att visa uppskattning för det. Jag tänkte en sväng på det idag när vi sprang till bussen, hur glad jag är att vi träffades egentligen. Skulle vara så tomt annars. <3 till dig!

2010-06-18 @ 00:47:32
URL: http://svedlind.blogg.se/
Postat av: Ankan (2)

Nu tror jag ändå att det blir sova efter denna goa kommentar ^^

2010-06-18 @ 00:48:20
URL: http://svedlind.blogg.se/
Postat av: Mammi

Tack mammis hjärtegull! Du är mitt allt! Jag älskar dig! Tack för en härlig dag på stranden idag! Kram!

2010-06-29 @ 14:28:45
Postat av: Ankan (1)

Ankan: Vad gullig du är, tack för att du finns! <3



& Tack mamma för att du är världens bästa mamma! <3

2010-06-29 @ 16:25:58
URL: http://angelicaelisemaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0